Dag 4

26 oktober 2016 - Warszawa, Polen

How jong we kwamen vannacht die bar binnen, normaal zou je deze bar niet vinden als toerist want er is geen uithangbord of iets. dankzij de neef van Britta hebben we deze ervaring ook weer. Een hele lange wand vol met biertaps, alle muren behangen met bierdopjes. Het is een bar waar menige jongen jaloers op zou zijn. Zie de foto's.

En wij gaan het proeven. Enige minpunt als je veel wil proeven, je krijgt alleen maar halve liters. Maar je kunt wel kleine shotjes proeven voordat je een kiest.

Nou we gingen beide voor de fruitbiertjes, Britta de hoegaarden en ik een of ander framboosbier uit Polen. Het bier smaakt hier toch niet hetzelfde als bij ons. Het is aangelengd met water dus smaakte niet echt heel lekker. We hebben ook maar een biertje gedronken want waren erg moe en het smaakte ons niet echt. Ofja, Britta vond het wel prima omdat het net ranja leek.

Na dit te hebben meegemaakt zijn we weer naar het hostel gegaan. Om 3 uur lagen we in bed. Huub was gelukkig niet optijd dus dat scheelt ook weer.

We hebben uitgeslapen en ons vannacht bedacht om vandaag de dag met een casual ontbijt te beginnen, geweun omdat ut kin. We hebbn sushi als ontbijt gehad.

Na het ontbijt hebben we de taxi voor de dag erna geregeld en een reservering bij het horrorhouse gemaakt. Hier konden we meteen terecht dus zijn we daar heen gegaan.

Het horrorhouse was nog vetter dan die wat we van de week al hebben gedaan. Het was pikken donker, je moest zoeken naar een zaklampje, deze gevonden moest je door een spookhuis lopen waar figuranten achter je aankwamen en aan je zaten.

Je keam in verschillende kamers, ziekenhuis, gekkenhuis, lift, vanalles. Je moest sleutels zoeken en kleine puzzels oplossen om zo naar de volgende ruimte te gaan en overal waren schrik effecten. Het is echt een aanrader.

We hadden alleen een klein probleempje, in een kamer kregen we het slot niet open. We hadden de goede code maar het wilde maar niet lukken dus een van de acteurs kwam terug en moest om ons lachen en viel uit de rol.

Het laatste stukje hebben we gerend om buiten te komen. Het was echt super vet! Heb weer goede ideetjes voor komende spooktochten met scouting.

Na deze ervaring zijn we even gaan bijkomen bij de starbucks en hebben we onze reis voortgezet richting winkelcentrum voor de verandering. We hadden gisteren nog niet alle winkels gezien.

We hebben avond gegeten in het hardrock café hier hebben we ons kapot gelachen met de bediende. Dat was me er ene :p.

Na het eten zijn we weer gaan shoppen en toen terug naar het hostel om onze tas in te pakken.

Ownee ik ben nog wat vergeten we zijn even gestopt bij de lokale slijterij om nog typisch Poolse drank te halen voor mee naar huis te nemen maar die polen zijn echt gek. Je krijgt hier spiritus met 95% alcohol om te drinken :o dat gebruik je bij ons om de bbq mee aan te maken. Echt gekke mensen.

In het hostel hebben we nog gezellig gekletst met onze kamergenootjes. Een kamergenoot uit Schotland en ene uit Florida. Sandy is gepensioneerd en op wereldreis, momenteel ziek dus zit wat langer in Warschau als gepland. Karen was een meisje dat voor haar studie History een paar dagen hier was om foto's te maken van de archieven over WO II. Erg leuke mensen :)

Koffers zijn ingepakt voor morgen en taxi is geregeld. Britta heeft net nog even ons vluchtnummer gechecked maar dit blijkt niet te bestaan. Naja dat zijn zorgen voor morgen. We zien het wel op het vliegveld. Maak jullie maar geen zorgen, alles kump good.

Nu slapen en om kwart voor 7 staat de taxi op ons te wachten..

Weltrusten en tot morgen!!!