Surprise me, adventure unknown dag 1 22-10-2016

22 oktober 2016 - Warszawa, Polen

Surprise me, ooit van gehoord? Zo niet, leggen we het even in het kort uit. We hebben een reis geboekt met het vliegtuig naar een nog onbekende bestemming. Op de dag van vertrek kun je dan 2.5 uur van te voren gaan krassen om achter de bestemming te komen. Je weet wel of je warme kleding of zomerkleding mee moet nemen van te voren en hoelaat je waar op het vliegtuig stapt. Een heel avontuur dus met al veel voorpret en gepuzzel voor vertrek om achter de bestemming te komen.

Vanmorgen om kwart voor 5 begon het avontuur dan. Laatste spulletjes inpakken, afscheid nemen van het thuisfront en hup bij taxi mama instappen opweg naar Eindhoven airport. Oma ging natuurlijk ook mee om ons uit te zwaaien en een goede reis te wensen.

Spannend.... we mogen bijna krassen. Eenmaal in Eindhoven aangekomen even een tussenstop gemaakt voor een spetterend begin van de dag. Huub nog even tegen gekomen en toen was het dan eindelijk zo ver we konden gaan krassen.

Om de beurt een cijfertje wegkrassen en invoeren op onze persoonlijke pagina en de reis gaat naarrrrr (tromgeroffel) Polen, Warschau.

Koffers ingechecked en naar de douane. Afscheid genomen van mam en oma en door de eerste check.

Zoals altijd kan het bij mij niet in een keer goed gaan haha. Allarm bleef afgaan en moest mijn riem afdoen, schoenen uit en werd grondig gefouilleerd maar mocht uiteindelijk toch door. En dan kan het avontuur nu echt beginnen voor Britta en mij.

Even wat tijd overbruggen en nu we nog internet hebben, opzoeken wat er allemaal te doen is en hoe we bij ons hostel kunnen komen.

Eindelijk we mogen boarden. In het vliegtuig gestapt denk je alles gehad te hebben zit er een man naast je die niet van douchen heeft gehoord. Hele reis hebben we van zijn mannelijk aroma kunnen genieten. Heeerlijk maar niet heus. Agja die mensen heb je ook. Gelukkig heel wat geurtjes gewend van op het werk.

Jeej, na een goede vlucht eindelijk op bestemming Polen aangekomen. Het was een nat welkom. Koffers gehaald en opzoek naar de bus, na even gezocht te hebben deze gevonden en hij heeft ons mooi naar Warschau gebracht. Vanuit Warschau was het even zoeken naar de bus richting hostel.

Dachten we de bus gevonden te hebben en ingestapt te zijn reed deze de verkeerde kant op, oepss verkeerde kant van de weg opgestapt. Naja dan maar volgende halte eruit. Dat liep ook mis want de deur ging voor onze neus dicht. Naja dan nog maar ene verder eruit. Vervolgens in de goede bus gestapt en bij ons hostel aangekomen.

Eenmaal ingechecked en gesetteld stond de neef van Britta bij ons voor de deur. We zouden een hapje gaan eten en daarna terug komen. Wij dus goed gekleed op onze zondaagse schoenen naar buiten maar toen gebeurde het volgende. De neef van Britta, Maciej, wilde ons de stad laten zien. Dit leek ons ook wel een leuk idee. Wisten wij veel dat hij 20km met ons door de stad ging lopen :p omg als ik dat had geweten had ik geen hakkenschoenen aan gedaan :o #ja ik heb hakken en boah draag ik deze ook eens een x :p our feet are killing us.

Het was wel de moeite waard. We zijn op plekken geweest waar je normaal niet komt en hebben typisch Pools gegeten.

-universitie of warschau van binnen gezien
-tour door "oude" en nieuwe deel van Polen
-Uiteten in tyisch pools restaurant
- een met planten beklede bibliotheek bezocht
- een of ander beeld van een zeemeermin bekeken aan de rivier en nog veel meer.

Beide zijn we niet cultureel aangelegd maar hij bracht het leuk en we hebben een top dag gehad.

S avonds hadden we wilde planen om op stap te gaan maar we zijn uiteindelijk vroeg naar de kamer gegaan omdat we kapot moe zijn.

Morgen is weer een dag en de dag erna en erna en je gelooft het niet maar de dag daarna is ook weer een nieuwe dag :)

Weltrusten allemaal en feest ze op de oktoberfeesten en Śpij Mocno!!!